Nastavitev zasebnosti

Naša spletna stran uporablja tehnologijo “piškotkov” (cookies), da lahko razločujemo med obiskovalci in izvajamo statistiko uporabe spletne strani. To nam omogoča sprotno izboljševanje delovanja strani. Uporabniki, ki ne dovolijo zapisa 'piškotka' naše strani v svoj računalnik, bodo ob pregledu spletne strani prikrajšani za nekatere od njenih funkcionalnosti (ogled videa, komentiranje preko Facebooka ipd.). Piškotki so majhne datoteke, ki jih sistem obiskane spletne strani zapiše na vaš računalnik. Tako vas sistem ob naslednjem obisku strani lahko prepozna.

Skok na vsebino strani

Novogoriška železniška postaja je prenovljena

DATUM OBJAVE 31. januar 2025
VIR Mestna občina Nova Gorica

Danes smo s simboličnim dogodkom obeležili zaključek nadgradnje železniške postaje Nova Gorica, ki se je začela decembra 2023 in predstavlja pomemben korak k izboljšanju železniškega prometa v regiji. Z izvedenimi deli je postaja pridobila zmogljivejšo infrastrukturo, ki bo omogočala večjo funkcionalnost, večjo varnost ter boljšo prepustnost železniškega prometa. Potnikom pa prinaša boljšo uporabniško izkušnjo.

Zgrajena sta bila otočni in bočni peron z nadstrešnicami, ki potnikom zagotavljajo zaščito pred vremenskimi vplivi. Uporabna dolžina obeh peronov je 387 metrov. Perona in dostopne poti so opremljeni z urbano opremo ter informacijskimi oznakami in opremo (talne oznake dostopov, krajevne in usmerjevalne table, piktogrami, informacijski panoji, napisne ploščice v Braillovi pisavi itd.). Na peronih so nameščeni tudi SOS, za vizualno obveščanje potnikov so postavljeni LCD prikazovalniki z informacijami o odhodih vlakov.

Postaja je bogatejša za sodoben podhod, ki potnikom omogoča varen in enostaven dostop do peronov. Novozgrajeni podhod, dolg nekaj več kot 57 metrov in širok 10 metrov, je opremljen z dvigali in stopnišči ter povezuje Trg Evrope z Novo Gorico. Tako potnikom omogoča dostop z obeh strani železniške postaje.

Prenova postajnega poslopja je potekala skladno s pogoji, pridobljenimi s strani Zavoda za varstvo kulturne dediščine, in je obsegala obnovo tehničnih prostorov, čakalnice, blagajne in sanitarij ter delno obnovo fasade s sanacijo obstoječega nadstreška ob peronu.

Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura, kjer so bili nadgrajeni tiri in tirne naprave v skupni dolžini 6,82 kilometra.

Projekt nadgradnje železniške postaje je zajemal tudi rušitev obstoječe ter gradnjo nove nakladalne rampe za avtovlake, prenovo signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroinštalacijskih naprav ter ureditev sistema za obveščanje potnikov.

Na vzhodni strani železniške postaje, neposredno ob podhodu pod železniško progo, je urejeno novo parkirišče s 66 parkirnimi mesti za osebna vozila, 6 parkirnih mest je namenjenih za gibalno ovirane osebe, 2 parkirni mesti za taksi ter 6 parkirnih mest s pred pripravo za električne polnilnice. Urejeno je tudi novo avtobusno postajališče za uporabnike železniških storitev ter zgrajena nova dostopna cesta dolžine 250 metrov, ki se preko obstoječega cestnega priključka naveže na Erjavčevo cesto.

Vrednost gradbenih del je znašala 41,56 milijona evrov brez davka na dodano vrednost, pri čemer je Evropska unija prispevala 43 milijonov evrov povratnih sredstev iz Načrta za okrevanje in odpornost. Mestna občina Nova Gorica pa je prispevala 1.000.000 evrov z ddv za izvedbo podhoda.

Župan Samo Turel je na odprtju povedal: »Vesel sem in počaščen, da danes vsi skupaj  stojimo na tem čudovitem prenovljenem objektu, ki je še nedolgo tega, pred približno enim letom, pravzaprav predstavljal degradirano območje, območje, ki je dolga leta delilo obe mesti, danes pa Nova Gorica dobiva nov urbanistični zagon. Novogoričani so na to novo sosesko že sedaj ponosni in verjamem, da jo bodo z veseljem uživali. Hkrati se vsem prebivalkam in prebivalcem, ki živijo tu v neposredni bližini, zahvaljujem za potrpežljivost in strpnost. Obremenitve med gradnjo so bile res obsežne in pri gradnji tega območja, pri tem vezivnem tkivu so sodelovali prebivalci obeh mest. Če ne drugače, v okviru vseh petih evakuacij zaradi najdenih letalskih bomb, ko je bilo potrebno območje tu, v neposredni bližini gradbišča, izprazniti, da so se lahko neeksplodirana ubojna sredstva, pomnik grozot druge svetovne vojne, varno odstranila.

Dela so bila zaključena pravočasno, še nekoliko pred 8. februarjem, za kar sem še posebej vesel. To območje postaja  vabljiv del Nove Gorice. V kratkem bomo zaključili projekt super osmice, torej ponudbe enogastronomskih dobrin, ki jih znamo na tem območju pripraviti. V neposredni bližini pa nastaja tudi EPIC - Evropska platforma za interpretacijo 20. stoletja oziroma vsega, kar nas je toliko časa ločevalo, želimo pa, da nas od zdaj naprej združuje. V svojem osebnem imenu in v imenu Mestne občine Nova Gorica se zahvaljujem vsem, ki so kakorkoli prispevali k zaključku te investicije, posebej ministrici za infrastrukturo in pa predsedniku vlade, vsem projektantom, izvajalcem, nadzornikom in vsem tistim, ki so hiteli, da danes tu stojimo na tem lepem čudovitem objektu. Še enkrat iskrena hvala vsem in prav zaradi tega objekta še bolj s ponosom vabim vse, ki nas vidijo, poslušajo od blizu in daleč: pridite v Novo Gorico v letu 2025, obiščite katero od naših številnih prireditev, zagotavljam vam, ne bo vam žal. Srečno, Nova Gorica!«

Uradni govorci na odprtju prenovljene novogoriške železniške postaje.Župan Mestne občine Nova Gorica Samo Turel kot govorec na odprtju.Prenovljena železniška postaja.Podhod ob železniški postaji.