Nastavitev zasebnosti

Naša spletna stran uporablja tehnologijo “piškotkov” (cookies), da lahko razločujemo med obiskovalci in izvajamo statistiko uporabe spletne strani. To nam omogoča sprotno izboljševanje delovanja strani. Uporabniki, ki ne dovolijo zapisa 'piškotka' naše strani v svoj računalnik, bodo ob pregledu spletne strani prikrajšani za nekatere od njenih funkcionalnosti (ogled videa, komentiranje preko Facebooka, ipd). Piškotki so majhne datoteke, ki jih sistem obiskane spletne strani zapiše na vaš računalnik. Tako vas sistem ob naslednjem obisku strani lahko prepozna.

Skok na vsebino strani

MAHLE Rally Nova Gorica – zgodba tradicije, srčnosti in entuziazma

DATUM OBJAVE 02. september 2021
VIR Mestna občina Nova Gorica

Prihodnji konec tedna bo v širši okolici Nove Gorice potekala že deveta izvedba MAHLE Rally-ja Nova Gorica, ki je kot del FIA evropskega pokala tudi najvišje mednarodno uvrščen slovenski reli. Organizatorji iz vrst AMD Gorica so prejeli 82 prijav, številko 1 pa podelili članu kluba in državnemu prvaku Roku Turku (hyundai i20 R5). Deset let mineva od prvega poizkusnega samostojnega relija Nova Gorica v režiji domačega kluba, a v desetletju se je iz skromnega sprinterskega relija razvila vrhunska mednarodna prireditev. Že več let je reli del FIA evropskega pokala in po lanski odpovedi, povezane z ukrepi proti širjenju okužb s covidom-19, se reli letos vrača v ponovno zelo zahtevni obliki. Ker bosta vzporedno potekala tako klasični kot tudi tako imenovani MAHLE Eco Rally (za električna vozila, ki tekmujejo v točnosti), bo prireditev trajala kar tri dni (9. 9. – 11. 9.). Na včerajšnji novinarski konferenci s slikovitim ozadjem Lenassijevega spomenika Edvardu Rusjanu v Novi Gorici so jo predstavili organizatorji, predstavniki lokalne skupnosti, dirkači in sponzorji.

 

Klasični reli bo v petek, 10. septembra, in soboto, 11. septembra, sestavljalo 13 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 134 kilometrov. Prvi dan bo na sporedu sedem hitrostnih preizkušenj, v petek zvečer tudi atraktivna "superspecial" preizkušnja v središču Nove Gorice, ki bo posvečena letalcu Edvardu Rusjanu. Večina trase je enaka kot pred dvema letoma, organizatorji pa so drugi tekmovalni dan dodali novo zahtevno hitrostno preizkušnjo nad Renčami.

Na reli se je prijavilo 82 posadk. Štartno številko ena bo nosil državni prvak Rok Turk (hyundai i20 R5) s sovoznikom Vilijem Ošlajem. Skupno je prijavljenih pet dirkalnikov razreda R5 oziroma rally2 - poleg Turka še Aleš Zrinski (ford fiesta R5), nemški grof Albert von Taxis und Thurn, Ferenc Kiss (oba VW polo R5) in Lukas Dunner (škoda fabia rally2).

Zelo atraktiven bo nastop treh tovarniških avtomobilov znamke Alpine, ki v Slovenijo prihajajo v sklopu pokala FIA RGT. Vozniki so Guigou, Ragues in Baffoun.

"Predlani smo se kar malo razvadili z velikim številom posadk v dirkalnikih R5. Tudi letos je konkurenca zelo kakovostna. Istočasno poteka reli za svetovno prvenstvo, tudi Čehi so nastope svojih reprezentančnih posadk omejili le na domače relije. Vseeno pričakujem odličen reli. Imamo kar štirinajst posadk med dvokolesno gnanimi dirkalniki razreda rally4 oziroma R2 in prav tu pričakujemo zelo kakovostne borbe," je pred relijem napovedal Denis Mrevlje, pomočnik direktorja relija in vodja varnosti na reliju.

Mrevlje je omenil razred dvokolesno gnanih avtomobilov, kjer se v konkurenco spet vrača nekdanji prvak Aleks Humar. Idrijčan bo s sovoznikom Markom Žgavcem vozil ford fiesto rally4 in bo popestritev razreda, kjer je letos prevladoval Marko Grossi (peugeot 208 rally4).

Nosilec štartne številke 1 in državni prvak Rok Turk se veseli nastopa pred domačimi gledalci: »Ponosen sem, da nastopam kot član kluba AMD Gorica, kjer vsi delajo s srcem in zato jih rad zastopam kot tekmovalec. Nastop na goriškem reliju je vedno nek draž. To naredi atmosfero, ne da se spregledati primorskega temperamenta gledalcev. Kot član domačega kluba, ki organizira to dirko, lahko rečem, da se počutim malo domačina, čeprav sem doma čez hrib. Vedno mi je tu lepo nastopati in upam, da bo tudi letos podobno vzdušje. Preizkušnje so spet lepo izbrane in tudi nekoliko daljše so, kot smo jih vajeni. Do zdaj je bila moja sezona zelo dobra in čisto po planu, za ta reli pa smo že skovali ustrezno taktiko. Obenem pa želim izraziti spoštovanje do vseh, ki so v klubu in do vseh ostalih, ki pomagajo pri organizaciji. Podpiram širjenje relija, da bo prišlo še več gledalcev in da bo to še bolj privlačno zanje. Že zdaj pa je reli zelo obsežen in želim si, da bi organizatorji sledili smeri, ki so si jo zastavili. Vsi pričakujemo, da se bo reli tudi v bodoče razvijal in da bomo pritegnili vse več mladih.«

Predsednik častnega odbora relija in poslanec Državnega zbora RS Matjaž Nemec je poudaril: »»MAHLE Rally Nova Gorica se je postavil ob bok največjim z velikimi ambicijami tudi v prihodnje, kar nas navdaja z izjemnim navdihom. Vedno znova sem prevzet, kako se ta energija relija ohranja in krepi. Delo zanesenjakov je privedlo do tega, da moramo biti vsi, tako na lokalni kot državni ravni, pozorni na ta projekt. Ta reli lahko v nekaj letih doseže tisti nivo, ki si ga zasluži in ki že meji na popoln profesionalizem. Reli je zanimiv tudi v kontekstu razvoja dogodkov glede na prihajajočo Evropsko prestolnico kulture 2025. Vsa zahvala organizatorjem, ki prostovoljno pripomorejo ne samo k organizaciji ampak tudi k promociji, tudi v mednarodnem prostoru. Izjemna hvala tudi novogoriški mestni občini, kajti viden je napredek tudi zaradi podpore lokalne skupnosti. Posebna zahvala tudi vsem dirkačem, ki nas vedno znova navdušujejo!«

Podžupan novogoriške mestne občine Simon Rosič je izpostavil tradicijo tehniške dediščine na Goriškem: »Brata Rusjan, velikana tehnične kulture tega našega čezmejnega prostora bi bila zagotovo ponosna na zgodbo MAHLE Rally-ja Nova Gorica. Na zgodbo, ki pooseblja tradicijo, srčnost, entuziazem, predvsem pa kvaliteto. In zgodbo, ki se ambiciozno spogleduje tudi z višjimi ravnmi tekmovanja. Novogoriška mestna občina podpira reli, ker sovpada z ambicioznostjo, drznostjo in odločnostjo, da ta naša destinacija, naš čezmejni goriški prostor postane destinacija, kjer je športni turizem enostavno doma. Spada v niz letošnjih odmevnih športnih prireditev: Giro d'Italia, kolesarska dirka Po Sloveniji, Aerorally Beograd, Evropski prvenstvi v kajaku in spustu itd. Gre za dogodke, ki imajo zelo pozitivne učinke na lokalno skupnost. Gre za izjemno promocijo in obenem povečano število nočitev. Še posebej smo hvaležni organizatorjem, da so »superspecial« posvetili Edvardu Rusjanu. Reli se širi in povezuje celotno Goriško. V zgodbo je prvič vstopila tudi Občina Renče – Vogrsko. Iskrene čestitke vsem organizatorjem in sponzorjem, ki so prepoznali to kvalitetno srčno zgodbo. Z organizatorji pa imamo še velike načrte. Kot Evropska prestolnica kulture 2025 si želimo, da bi reli prestopil državno mejo in postal resnično zgodba povezovanja. »

Rado Raspet, predsednik Slovenske zveze za avtošport AŠ2005, smelo gleda na prihodnost relija na Goriškem: »Zveza ima velik interes imeti čim močnejši reli glede na rangiranja na evropskih prvenstvih. Res pohvala organizatorjem, da so v 9. izvedbi že prišli do takega nivoja. Pohvalil bi tudi mestno občino in sponzorje, da pomagajo v tej zgodbi. Krona prizadevanj bi bila, da bi bil v nekem doglednem času ta reli točkovan tudi za evropsko prvenstvo. S tem bi se povečal turistični odtis Nove Gorice. Sponzorji bi dobili vidnost na evropskem in svetovnem trgu. Pa tudi vsi dirkači bi lahko doživeli pravi, evropski reli. Razvoj avtomobilizma gre v smeri elektrike. Opel ima npr. že 16 vozil, ki so popolnoma elektrificirana. To smo videli na zadnjem evropskem prvenstvu na Češkem. Ta elektrifikacija se torej nekako že pojavlja na dirkah. V naslednjih letih se bo električna panoga zagotovo okrepila. In tu je tudi interes svetovne zveze in vseh proizvajalcev, da pomagajo in da zmanjšamo ogljični odtis vseh vozil.

Uroš Rutar, namestnik generalnega direktorja MAHLE Electric Drives Slovenija, je kot predstavnik sponzorjev povedal: »Nam je ključno, da del denarja povrnemo v lokalno skupnost in da z njo sodelujemo na taki ravni, kot sodelujemo sedaj. Želimo si, da bodo eko reliji tudi v prihodnosti tako uspešni in si želimo veliko takih dogodkov tudi v prihodnje. Elektrifikacija je v zadnjih letih poskočila, zlasti s korono in z vsemi okoljskimi izzivi. Mahle je kot velik igralec v tej igri postavil svoj odtis, kjer smo tudi v Šempetru npr. začeli proizvajali električne pogone za nove električne avtomobile. In v prihodnosti bo tega vedno več in več.«

Organizatorji se nadejajo uspešne izvedbe MAHLE 9. Rally-ja Nova Gorica in ob tem poudarjajo varnost. Obiskovalce pozivajo, da upoštevajo navodila organizatorjev. Ob tem so še poudarili, da dirkači dirkajo zgolj na reliju, v običajnem prometu pa vozijo skladno s predpisi. Tako naj ravnamo vsi, da bo čim manj nesreč.

MAHLE 9. Rally Nova Gorica in MAHLE 4. Eco Rally sodita v niz prireditev ob prazniku Mestne občine Nova Gorica. S preizkušnjo "superspecial" pa dajemo dogodku dodano vrednost atraktivnega dogajanja v središču mesta.

 

      

 

Foto: Uroš Modlic