Bagri že na gradbišču povezovalne poti med brvjo čez Sočo in kolesarsko potjo Solkan – Plave
Na pobočju Sabotina v Solkanu te dni že brnijo bagri in vozijo tovornjaki. Minuli teden je namreč izvajalec del, podjetje Ginex International Gradbeni inženiring d.o.o., začel z gradnjo dolgo pričakovane povezovalne kolesarske poti med brvjo in kolesarsko potjo Solkan – Plave oziroma krakom proti Italiji v skupni dolžini 568 metrov. Gradbišče si je danes ogledal novogoriški župan dr. Klemen Miklavič skupaj z direktorjem podjetja Primožem Uletom in vodjo Službe za investicije novogoriške mestne občine Simonom Mlekužem. Poleti, ko naj bi bila povezovalna pot dokončana, bo omogočala obiskovalcem, kolesarjem in pešcem, da bodo nadaljevali pot na italijansko stran v Šentmaver oziroma na obstoječo kolesarsko pot Solkan – Plave. Celotna trasa se bo lepo vklopila v čezmejno mrežo kolesarskih in peš poti, ki bodo oblikovale čezmejni urbani park v somestju Nove Gorice in Gorice. Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje EZTS GO, ki je poskrbelo tudi za izgradnjo brvi čez Sočo, je namreč v začetku januarja letos začelo z gradnjo 14 km kolesarskih in peš poti, tako v urbanih kot kmetijskih območjih vzdolž Soče in državne meje od Solkana do Šempetra in Vrtojbe. Tako bo čezmejno območje v somestju Nove Gorice in Gorice bogatejše za čezmejno mrežo kolesarskih in peš poti, ki bodo oblikovale čezmejni urbani park.
Nova viseča brv čez reko Sočo v Kajak centru v Solkanu, ki bo namenjena pešcem in kolesarjem, naj bi do poletne sezone dobila zeleno luč, saj je izgradnja povezovalne kolesarske poti pogoj za pridobitev uporabnega dovoljenja za brv. Zaradi izjemno zahtevnega, plazovitega terena, na katerem so bile potrebne dodatne geološke preiskave in preprojektiranja prvotnega projekta, se je gradnja povezovalne poti zamaknila, zdaj pa na gradbišču le brnijo stroji. Zaradi plazovitega terena dodatno urejamo predvsem podporne zidove in kamnite zložbe. Izvajalec del pričakuje, da bodo dela, če ne bo presenečenj v obliki slabih vremenskih razmer in nepredvidene sestave zemljišča, končana v roku, torej do konca aprila. Vrednost teh del po pogodbi znaša 372.000 evrov z vključenim davkom na dodano vrednost. Sledila bo še druga faza del, ki vključuje ozelenitev območja, asfaltiranje poti in postavitev ograj.
Direktor podjetja Ginex International d.o.o. Primož Ule, pojasnjuje: »Po dolgem času in po raznoraznih problemih, ki smo jih reševali skupaj z naročnikom v prejšnjem letu, smo zdaj končno dobili vse potrebne projekte in informacije, da smo začeli z deli. Rok za izvedbo imamo sicer zelo kratek glede na realne zmožnosti, ki jih to gradbišče zahteva. S tem mislimo na določeno faznost gradnje, ki ji moramo slediti. Teren je specifičen, zelo zaprt in moramo delati korak za korakom. Največji izziv je prav problematičnost terena, zemljine. Samo tam lahko pričakujemo neke probleme, ampak to ne pomeni, da to ni mogoče tehnično rešiti. To samo pomeni, da bo zaradi tega treba narediti večje izkope. V najboljši meri se bomo potrudili, da to naredimo. Zdaj smo začeli s kamnitimi zložbami. Upamo, da ne bo nobenih presenečenj v smislu vremena ali zemljišča in da bo tako, kakor je tudi predvideno po projektih. Če pa ne, bomo naredili vse, da ta rok ujamemo. Glede na to, da vemo, kako pereč je ta problem kolesarske povezave, želimo prispevati nek naš doprinos temu, da ta kolesarska pot zaživi.«
Župan dr. Klemen Miklavič je o dosedanjih težavah pri gradnji povezovalne kolesarske poti povedal: »Pomembno je, da smo se zelo natančno prepričali, da bo to, kar delamo, varno, da ne bo prišlo do plazov, do poškodb, ki bi nas primorale, da to pot zapremo. Pri pregledih so se v nekem trenutku pokazale slabosti prvotnega projekta, zato ga je bilo treba odstraniti in narediti novega. Nova trasa je varnejša, hkrati pa tudi tako narejena, da ne ogroža brvi. Zahtevali smo natančne preglede projekta in ugotovili, da bi pri prejšnjem projektu lahko prišlo do ogrožanja stabilnosti brvi, zato smo zahtevali nov projekt. Tokrat je prestal vse podrobne preglede tako geologov kot statikov, gradbincev in pričakujemo, da bo to pot, ki bo kar dolgo služila namenu. Projektant je nase prevzel odgovornost za slabo projektirano pot, občina ni imela drugih stroškov kot samo to nevšečnost, da v prejšnji sezoni še nismo imeli odprte brvi. Naš cilj je, da je ta brv pred poletno sezono prehodna tudi zaradi varnosti. Vemo, da je to odsek Soče, ki se je izkazal za zelo nevarnega za obiskovalce, zato je brv dodaten prispevek k varnosti. Ljudje lahko po kopnem pridejo na drugo stran Soče, ni jim treba plavati v primeru hitrega dviga vode. Za mestno občino je tudi ta vidik zelo pomemben.»
Projekt kolesarske povezovalne poti je bil odobren v okviru Eko sklada - Slovenski okoljski javni sklad: nepovratne finančne spodbude za naložbe občin v izgradnjo kolesarske infrastrukture. Namen javnega poziva je bil spodbujanje trajnostne mobilnosti oziroma omogočanje varne, udobne in neposredne dnevne mobilnosti s kolesom in s tem preusmerjanja individualnih prevozov z avtomobili v širše koriščenje trajnostnih oblik mobilnosti. Odobren znesek sofinanciranja v okviru Eko sklada je 120.000 evrov.
Vodja Službe za investicije novogoriške mestne občine Simon Mlekuž pa je dodal, da je novogoriška mestna občina že pozvala Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo, da sanira odsek državne kolesarske poti v delu proti Italiji, kjer je zdaj trenutno zaprta. Pričakuje, da bo do odprtja kolesarske povezovalne poti in brvi tudi to urejeno.
Levo: z leve: direktor podjetja Ginex International d.o.o. Primož Ule in novogoriški župan dr. Klemen Miklavič
Desno: vodja Službe za investicije novogoriške mestne občine Simon Mlekuž
Foto: Mateja Pelikan