Nastavitev zasebnosti

Naša spletna stran uporablja tehnologijo “piškotkov” (cookies), da lahko razločujemo med obiskovalci in izvajamo statistiko uporabe spletne strani. To nam omogoča sprotno izboljševanje delovanja strani. Uporabniki, ki ne dovolijo zapisa 'piškotka' naše strani v svoj računalnik, bodo ob pregledu spletne strani prikrajšani za nekatere od njenih funkcionalnosti (ogled videa, komentiranje preko Facebooka ipd.). Piškotki so majhne datoteke, ki jih sistem obiskane spletne strani zapiše na vaš računalnik. Tako vas sistem ob naslednjem obisku strani lahko prepozna.

Skok na vsebino strani

Premiera filma Milko Bambič: In Statu Nascendi

DATUM OBJAVE 01. februar 2024
VIR Mestna občina Nova Gorica

V februarju se pri Kinoateljeju podajajo v drugo manifestacijo Cikla slovenskega filma v Italiji, tokrat v sodelovanju s produkcijsko hišo Solsticij. Na dan slovenskega kulturnega praznika in dan zatem, 8. in 9. februarja, se obeta dvodnevni goriško-tržaški filmski dogodek – predpremiera in premiera dokumentarnega portreta z naslovom Milko Bambič: In Statu Nascendi (izvirnik je v latinščini, prevod pa je: Milko Bambič: V stanju rojevanja). Film s prav posebnimi potegi rahlih črt razkriva življenje in delo Milka Bambiča, slovenskega umetnika, ki je bil v svojem času ključna figura tržaške umetniške scene.

Hiša filma v Gorici bo 8. februarja ob 20. uri gostila predpremiero filma, medtem ko bo premiera potekala 9. februarja ob 20. uri v Gledališču Miela v Trstu, v sodelovanju s Slovenskim klubom. Film s teksturami zgodovinskega časa in prostora obarva igrivo in neodvisno osebnost kontroverznega ustvarjalca, ki je do danes ostal na obrobju - razmeroma neznan v osrednjeslovenski umetniški sceni, na Tržaškem pa njen vidni protagonist. Po obeh projekcijah se bo občinstvo lahko srečalo z ustvarjalci filma, saj bodo prisotni režiser Radovan Čok, direktor fotografije Predrag Bambić in producentka ter soscenaristka Slađana Vide iz produkcijske hiše Solsticij, ki je bil producent filma skupaj s Kinoateljejem in srbsko produkcijsko hišo Montage.

»Začenši s fauvizmom (iz francoske besede divji) preko futurizma in fašizma do drugih 'izmov', je 20. stoletje brutalen prostor, v katerem Milko Bambič ostaja izmuzljiv protagonist. Bambiča si z lahkoto predstavljam kot enega od likov Vladimirja Bartola. Sedeč na Al-Arafu, z eno nogo na eni strani in z drugo na drugi strani zidu spoznanja, igra na violino, medtem ko piha močan veter.« - režiser Radovan Čok.

Milko Bambič (1905—1991) je bil slikar, ilustrator, poliglot, polihistor, izumitelj, likovni kritik, pisatelj, pionir slovenskega stripa in karikature, ki se je vrtel med Trstom, Idrijo, Ljubljano, Zagrebom, Beogradom in nazaj v Trst. Film upodablja kontroverznega ustvarjalca, ki je do danes ostal skoraj neznan. Med številnimi dosežki je Bambič med drugim leta 1931 oblikoval likovno opremo za mineralno vodo Radenska. Leta 1927 je v mesečniku »Naš glas« objavil protifašistično satirično slikanico »Bu-ci-bu,« prvi slovenski strip, ki je napovedal propad Benita Mussolinija. Film bo predstavil igrivo in neodvisno osebnost Bambiča, ki je ustvarjal že v časih, ko določenih umetniških poklicev še ni bilo.

Zaželene so vnaprejšnje rezervacije vstopnic. Svojo prisotnost s pripisom Trst oz. Gorica lahko posredujete na e-naslov: press@kinoatelje.it.

Cikel nastaja v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom, Hišo filma ter Uradom vlade za Slovence v zamejstvu in po svetu, in del uradnega programa Evropske prestolnice kulture GO! 2025.

Cikel bo svoj tretji odmev doživel 14. marca 2024 v družbi še ene prejemnice nagrade Darko Bratina, Petre Seliškar. Njen novi dokumentarni film Telo, ki je nastajal kar dvajset let, je tudi letošnji dobitnik nagrade vesna za najboljši dokumentarni film. Vodi skozi občutljivo zgodbo o življenju in notranjem svetu ženske, ki se neustrašno bori z redkimi avtoimunskimi boleznimi. Dokumentaristka, ki je nagrado Darko Bratina dobila leta 2008, v filmu prepleta mešanico intimnih pogovorov, osebnih arhivov in impresionističnih podob. Dogodek v sodelovanju s produkcijsko hišo Petra Pan.

Snovanja cikla so se lotili v duhu prelomne retrospektive z naslovom Cinema sloveno 1946-1981 Slovenski film, ko je bila leta 1981 v Gorici italijanski javnosti premierno predstavljena slovenska kinematografija, do tedaj v tujini vedno prikazana le v sklopu jugoslovanske. »Gorica je postala opazovalnica slovenskega filma in družbe v spreminjanju,« je ob 25-letnici dogodka povedal Aleš Doktorič, takratni predsednik Kinoateljeja. Naj prav to še naprej ostane izziv in poziv naši čezmejni cinefilski skupnosti.