Otroci naj pridejo v šolo peš, ko je le mogoče
Na Šolski ulici v Solkanu bo prvič v Sloveniji izvedena kampanja območja varnih prihodov v šolo. Od 6. do 17. septembra bo pred šolo več prostora za otroke, da bodo lahko v šolo prišli bolj sproščeno in bolj varno. V ta namen bo vzpostavljena delna zapora ceste, ki predvideva vzpostavitev enosmerne ulice v odseku od križišča z ulico Žabji kraj in Pod Vinogradi ter križišča z Ulico Milojka Štrukelj in Ulico Zagrad v Solkanu, vzpostavitev površin za pešce in kolesarje ter omejitev hitrosti prometa na 20 km/h. V petek, 3. septembra, se bodo po 8. uri začela izvajati dela za vzpostavitev delne zapore Šolske ulice v Solkanu, ki bo vzpostavljena do vključno petka, 17. septembra. Organizatorji projekta so Mestna občina Nova Gorica, OŠ Solkan, KS Solkan in IPoP – Inštitut za politike prostora.
Delna zapora Šolske ulice je namenjena zmanjševanje količine ter umirjanju hitrosti prometa pred Osnovno šolo in vrtcem Solkan s ciljem vzpostavitve pogojev za varno peš in kolesarsko dostopnost otrok, ki šolo obiskujejo. S ponedeljkom, 6. septembra, bo dostop do parkirišča pri Osnovni šoli Solkan in Vrtcu Solkan omogočen le imetnikom dovolilnic ter dostavnim in servisnim vozilom. Enosmerni promet se bo po Šolski ulici odvijal v smeri od Žabjega kraja do Ulice Milojke Štrukelj (od juga proti severu).
Dr. Aidan Cerar, vodja projektov na Inštitutu za politike prostora - IPOP izpostavlja: »Območje varnih prihodov v šolo v Solkanu je poskus, kaj se zgodi, če šolski okoliš, v tem primeru Šolsko ulico pred osnovno šolo, uredimo bolj po meri otrok in z večjim poudarkom na zagotavljanju varne in sproščene peš poti otrok v šolo. Novogoriška mestna občina namerava v naslednjih letih Šolsko ulico prenoviti. Rezultati tega testnega obdobja bodo pomemben vložek za pravo dolgoročno prenove te ulice. Zaradi tega je zelo velik poudarek na opazovanju, kaj se v tem času zgodi, ter evalvaciji in zbiranju različnih podatkov. Izvajali bomo štetje prometa na tej in ostalih ulicah, merili bomo zadovoljstvo otrok in staršev ter analizirali, kako je to vplivalo na potovalne navade otrok.«
Nekateri starši so izrazili skrb, da bi se otroci zaradi hoje peš v šolo v deževnem vremenu prehladili. Dr. Cerar odgovarja: »Če bi moral odgovoriti z enim stavkov, bi rekel, da ni slabega vremena, ampak slaba oblačila. Starše bi pa spomnil na to, da ko so bili oni mladi, skoraj nikogar niso pripeljali v šolo z avtomobilom, pa so bili otroci prav tako zdravi. Mogoče je celo hujša grožnja oziroma tveganje za zdravje otrok v današnjem času pomanjkanje gibanja med otroki. Hkrati pa je peš pot v šolo tudi v času epidemije pravzaprav zelo varen način potovanja, saj smo zunaj na svežem zraku.«
Starše otrok, ki svoje otroke vozijo v šolo z osebnim vozilom in ki ne izpolnjujejo pogojev za pridobitev dovolilnice, prosimo, da svoje otroke napotijo v šolo peš ali pa pospremijo na šolski avtobus tam, kjer je zagotovljen. Starše otrok, ki ne izpolnjujejo pogojev za pridobitev dovolilnice in bodo otroke v šolo vseeno pripeljali z osebnim vozilom, pa prosimo, da se vožnji preko Šolske ulice izognejo in svoje otroke pustijo na dveh za to predvidenih lokacijah Poljubi in odpelji:
- na Vojkovi ulici - tik pred krožiščem z Ulico Milojka Štrukelj in
- na parkirišču ob železniški postaji Solkan (ob cestnem mostu čez Sočo).
V času trajanja akcije bo tako iz točk Poljubi in odpelji kot iz drugih točk organizirano varno spremljanje otrok do šole s Pešbusom. Več informacij o točkah in akciji Pešbusa dobite na https://www.e-hisa.si/pesbus/.
Za vse, ki jih projekt zanima, bo še danes, v sredo, 1. septembra, do 18. ure v kiosku Mobilet na Trgu Marka Antona Plenčiča v Solkanu mogoče pridobiti vse dodatne informacije in pobude, povezane s Šolsko ulico.
Ukrep se izvaja v okviru projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.
Načrt začasne ureditve Šolske ulice